Saturday 18 June 2011

Harga tiket Wonderlands Melaka

Assalamualaikum w.b.t dan salam sayang semua..

wat pe 2?wat pe?tidur jek korang...jom jengah blog nie..saje je tulis entri ni..sebab? sebab dah ade blogkan, mesti menulis...lau kosong, korang mesti boring nak jengah...betul x? betul x? betul x?salah...korang memang malas nak follow i...tau...sob..sob..sob...aha..gedik tau...okey2..FOKUS..tengok tajuk balik..so? jap ar..nak citer ar nie pasal percutian saya yang mengujakan...kenapa?kenapa?kenapa?sebabnya...percutian bersama geng bas sekolah...(adik & kawan2nya) urm...ala2 mcm guru pengiring der..yelahkan..mama saya siap cakap, ni latihan tok saya mendalami budak2...sayakan bakal cikgu...huwahuwa...#sebenarnya daku merasa sangat besar di sisi mereka#

jadiknya, kami dah buat persiapan giler2 seperti menyediakan bekalan makanan(jimat), baju2 tok mandi manda, juga beberapa stuff lainnya..hah..kami pun bertolak kua rumah dalam pukul 6 pagi..6 pagi ok...semata2 nak bercuti selama 1 hari sahaja!!
wei..mana saya pegi nie??well..kiteorang(saya, mama,ayah, adik & 2 org kawan2nya) bercuti di Melaka sahaja!!hahaha..ingat jauh sangatkan...wei jauh lah...berbatu2...bhahaha

FOKUS!!
apenda saya nie?asyik FOKUS jek...yelah...korang xkenal saya lagi...lau korang dah kawan lama dgn saya mcm kawan saya ZATIE, JENOT & NESAK, korang tau la penat xpenat nak melayan mulut saya yang setiap masa ade jek cerita..belum habis 1 dah masuk citer lain...mcm harammm kn perangai...hahaha...

ginilah..mengenai percutian itu, saya terpaksa menemani adik & kawan2 sebab xde sapa lagi nak teman dieorg masa dieorg nak berjimba-ramba dalam air (kat Wonderlands, Melaka)mana la tau lemas ke ape ker...(ada chance lemas ke sedangkan air paras pinggang sahaja??)sampai kat Wonderlands 2, beli tiket le..harga tiket?
Dewasa : RM 30
Kanak2 : RM 25
Warga Emas : RM 15
so, total kiteorang bayar RM 155 sebab ade 1 warga emas (ayah), dewasa 3 (saya, mama, kawan adik) & kanak2 2 (adik & adik kpd kawan adik)...[ada penipuan sedikit ketika membayar tiket] hahahaha...then kiteorg pun masuk la, salin baju, pakai baju utk berenang ler konon...tapi bile tengok dlm kolam, saya terkujat...alahai, xmencabar der..xkan saya nak masuk dlm kolam yg majoritinya kanak2-kanak dengan tinggi 120 cm ke bawah..what the hell...awww..nanti kalau ade lelaki nak ngorat dah xjadik..yelah, dia ingat saya nie mak org ke..hahaha..pasan jap...tapi, adik saya wat hal..konon2 takut la,malu lah...terpaksa la saya join dok atas boya(pelampung ler) yg disewa dgn harga bersih RM 10 shj!!
korang bley bayangkan rupa saya??jom tgk...

Nah, tengok. Boya pun stabil sebab daku berat sangat!

sangat comelkan?puji ler..puji ler...xde org nak puji nie...sob..sob..sob...#motif sangat# kat Wonderlands nie biasa jek...xde la adventure sgt mcm Sunway Lagoon ke, Underwaterworld mcm masa saya pegi kecik2 dulu...tapi okey la...baru setahun jagungkan...yg bestnya masa men gelongsor tinggi ler....hilang keayuan gua beb..mana taknya...mula-mula bergaya anggun...sat lagi masa aktiviti menuruni gelongsor itu, terkeluar jeritan yg amatlah nyaring yg bisa memecahkan anak tekak juga membuat taik telinga cair!!!peliknya kenapakah adik & kawan2 tidak menjerit? tetapi kakaknya menjerit bak halilintar memecah kesunyian malam? #daku adalah pelajar minor B.Melayu#
mungkin mereka dibisukan tok seketika @ telah pengsan akibat takut..bhahaha...

aktiviti seterusnya selepas bermandi-manda adalah mengelilingi kota Melaka...wah..saya mula keterujaan...why? why? sebab saya perasan diri ini begitu cantik, saya sudah mula membayangkan mahu mengambil seberapa banyak gambar-gambar yg pastinya MELETOPS! hahah..begitu sekali keexcitedtannya. #comfirm si polan update status dia menyampah kat daku#

so kiteorg pun jalan2 mengelilingi Melaka tanpa membeli apa-apa kerana Puan Mama mengatakan bajet sudah dilaburkan utk MINYAK & TOL..wah, begitu sekali Puan Mama mengurus perbelanjaan keluarga...ah..xkisah lah...yg pnting misi tok bergambar...jom ZOOOOOOMMM....

Parking pun mahal. Hahaha
Amacam, dah nampak kejakunannya?
Pose bajet untuk haters
Rombongan sekolah dengan pengetua
Ayah-Mama-Adik-Kawan-kawan adik

Daku rupanya cuma sekadar photoG. Hampeh korang!!
Meh..meh. Kita naik River Cruise
masa nie plak camera habis bateri..cis...potong stim..
arghhhh...


Gambar ini telah diedit oleh Hindijoe yang menyebabkan daku kelihatan sunshine di situ walaupun sebenarnya daku tidaklah cantik pung!! Manis memanglah ada!


Pesanan Huda : Buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali...selalulah beramal untuk mencuci dosa...
Nie bukan pertandingan menulis esei...tu ar bukti penulis seorang yg kepohchi...lau bercerita boley tulis sebuah novel...(novel ondaway ok, doakan yek)

3 comments:

PutRy FaRa said...

best bercuti..erm akk sllu jugak g mlke..hehe...erm btw bru buat blog ke

Unknown said...

aah kak fara..bru jek...hehe...nie pun atas hal2 tertentu..hehe...

Unknown said...

so happening.. :)