Thursday 22 September 2011

Lets Dance Together..Part 2.. Nor Asni Seman...

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera..Hari ini macam mana? Cuaca okey ker kat tempat korang? Huda Tanya sebab cuaca jugak salah satu faktor yang menpengaruhi mood kan..Yelah, macam Huda, bila panas jerk, hah, mulalah berasap telinga..Tambah pulak kalau dah berapa hari tak membuang..(selekeh yang jujur) Okey, entri ini Huda khususkan untuk my lovely friend jugak kat UPSI ini..Untuk 4 semester yang telah pun berlalu, 1 yang sedang dilalui, dan 3 yang bakal dijejaki, Huda rasa inilah kawan terbaik dan terbalik yang Huda ada..Okey, manusia itu bukannya 100% bagus dan sempurna tapi Alhamdulillah Allah mengurniakan kawan yang akan berada di sisi bila Huda dalam kesusahan dan kesedihan..

Actually, kami bukannya rapat sangat time sekolah kat Tun Habab dulu..Almaklumlah, seorang student SMK Air Tawar, seorang lagi student SMK Tun Habab yang tulen..(cakap nak gebang!!) Hahahaha..Haruslahkan...Tapinya, Asni, okey, baru nak mention nama dia..Terlupa tadi nak cakap...Kui,kui,kui..Asni ini best student Form 6 kat SMK Tun Habab..For sure lah kerja dia study memanjang, manakala Huda adalah kawan yang snetiasa menganggu dia dengan mengajak beliau pergi makan dan berjalan-jalan..Tapi, sepanjang 2 tahun lebih di TAnjung Malim ini, Huda dan beliau belum pernah lagi menjejakkan kaki ke mana-mana tempat merehatkan minda yang heboh diperkatakan oleh sekalian mahasiswa/i UPSI...MAklumlah, Tanjung Malim merupakan sebuuah pekan mati yang etntunya tak ada Mid Valley, Jusco,TS mahupun MYDIN..Hahaha...Tapi, Tanjung MAlim ada KFC, Pizza Hut, Secret Receipi, Watson (baru lagi beb) dan yang terbaharu...KFC PAndu Lalu..(Drive-Thru lah!!) Bangga tak? Okey..Huda tahu, entri mula menyeleweng..

Kisah kehidupan Huda kat UPSI ni memang dipenuhi dengan masa bersama Asni lah sepanjang hari.. Ke kelas, mencari makanan, pergi pasar cari petai malahan time menyelongkar dan menyembuyi buku-buku library pun sesame lah..Asni memang tahu tabiat pemakanan Huda yang mengalahkan dinosaur sampaikan beliau tak mampu makan bila bersama Huda sebab dah terlalu kenyang tengok Huda makan..Hehehe...Asni ini suka giler (terpaksa kot sebebnarnya) belanja Huda makan chicken chop..Clap..Clap...Terus muka berseri..HAhaha...Dulu kiteorang membedal chicken chop dekat kedai Pizza Stop and Bakery, tapi sejak kedai tue berlalu pergi kami beralih arah kepada Eqsy Cafe..Syok woo...Terbayang-bayang keenakannya..Makanan sini halal, kuantiti sangat banyak dan harga berpatutan..Urm..Adakah kesemua entri hanya menceritakan keseronokan hidup dibelanja orang lain?? Garu kepala...

tukang belanja~

lemonade float : RM 4.00

chocolate bla..bla...with float : RM 7.00

 tukang makan 

 Tokyo chicken curry rice : RM 6.00

Nasi lemak rendang ayam : RM 6.00



Nampak sedap bukan? Memang pun...harga dengan rasa dan kuantiti sangat la masyuk..Nak datang lagi tapi pastinya orang belanja...tett...



To Asni..Semoga impianmu tercapai..Wa tau lu boleh berjaya..Teruskan usaha..Kejayaan bukan datang mengejut tapi Allah datangkan kesusahan supaya kita menghargai hasilnya akhir nanti..Urm..Teringat Izzati lah...Beliau juga sangat tidak kedekut dengan Huda..Tapinya, masa, keadaan jauh memisahkan kami..Untuk berSMS bertanya khabar juga payah..Mengapa erk? Kena check domain sosial dalam diri ini..Semoga Izzati bahagia dengan kehidupan baharunya juga di samping kengkawan baharunya..Saranghae...(lari topik lagi..lagi..lagi...)

No comments: