Wednesday, 20 February 2013

Short vacation. Cameron Highlands.

Assalamualaikum wbt.
Salam sejahtera.


Start semester baru 18/02/2013. Adik Huda bersibuk-sibuk nak berjalan. So, demi menjimatkan minyak, mama decide masa hantar saya ni lah kita berjalan. Depa pilih nak pergi Cameron Highlands. Saya ok saja. Tak keluar duit jangan banyak bunyi kan. Hehehe. CH memang best. Dulu pergi pun sejuk menggeletar. Sekarang pergi pun masih menggigil. Tambah-tambah umur dah meningkat. Lagi tinggi vibratonya. Kahkah. Sabtu naik CH, Ahad dah turun dah. Kejap tapi puas hati!!! Sewa homestay. RM280 untuk satu rumah. Selesa amat. Tak mewah tapi bersih dan lengkap. 


Kat CH apa lagi yang dikejarkan kalau bukan teh, sayur, bunga dan strawbery. Semestinyalah kan. NAk usha lelaki memang taklah. Sebab macam bangla je yang ada. Tett. Itu jugaklah tempat kami melawat. Lepas tuh pergi pasar malam Brinchang. Menggila kat sana walaupun dengan cuaca sejuk. Sempat jugak feeling-feeling kat Korea. Fuhh~ Tapi kesian kat atuk sebab terlampau sejuk dan atuk pun tak larat nak mengharungi badai kesejukan itu. Hukhukhuk.


Inilah kediaman sementara kami. Kecil. Tapi selesa. 3 bilik tidur. 1 dapur. 2 bilik air. 1 ruang tamu. tak de aircon mahupun kipas. Tapi sejuk mcm tak mampu berkata-kata. Astro!
Atuk-Ayah-Mama-Saya-Adik. Kakak hilang sebab dia dah menggila kat dalam Strawberry Farm.
My mama at Bharat Plantation.
Me and kakak. Adik dah pengsan dlm kereta. Pengsan bsama atuk dan ayah. Tak cool langsung.
Us being sibling.
Naughty me. Dont menyampah-menyampah.
Strawberry coklat-me at big red strawberry farm-me and sayur. hahaha
Kagum konon kagum nih.
Gambar campur. 
Mama dan ayah saya. Lumrahlah lelaki tak layan bunga-bunga nih. Asyik dengan hardware sesaja.
The cutest thing. Cannot describe with any words.
Me and my cute face. LOL.


Nanti rajin baru masukkan gambar bunga-bungaan dan pemandangan yang lawa itu oke? Sekarang...tataplah wajahku dulu. LOL. Ole-ole tak ada sebab KPM tak masuk lagi. Ahahaha. Untuk diri sendiri sahaja belinya. Itu pun dapatlah satu plastik besar sayur. Selipar strawberry (motif?). Juga si cute miut Strawberry Girl. Anyoyoyoyo. Sekian, Assalamualaikum dan waalaikumsalam~

2 comments:

mirah & isyam said...

bes nye huda.. sempat lagi jalan2 sebelum naik sem.

NURUL HUDA TAIB said...

mira lg best. sokmo dating dgn cik abg. ehehe