Friday, 24 February 2012

::: Banyak betul ragam manusia di dunia :::

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera...
Oh semua, Huda sudah pun berada di Johor, lebih tepat lagi di Tanjung Sedili...Awesomenya rasa berbanding beberapa hari lepas...Sibuk dengan kuliah, mengemas bilik dan bersatu dengan alam persekitaran baharu...Hehehe...

Semalam, masa dalam perjalanan nak balik Johor tue, naik bas dari Tanjung Malim ke Kuala Lumpur...Aduh, peningnya kepala...Nak muntah pun ada...Yelah, dah lama sangat Huda tak naik bas..Selalunya balik naik kereta...Nak menyampaikan diri ke KL tue, azabnya rasa...Lepas tue naik LRT pulak...Berdiri...Mujurlah hanya bawak beg sandang dengan beg laptop..Taklah berat sangat...Tapi, kepala yang pening dengan tekak yang loya, manusia yang bersesak-sesak dan berhimpit-himpit...Adeehh...Mahu jer mengeluarkan isi perut time tue jugak...Oh, bertahan...Dalam pada nak termuntah tue, ada lah pasangan bercintun nih...Lagaknya orang dari seberang, negara jiran...naik dari stesen Pudu tak silap...Sibuk menengok aliran perjalanan sampai nyaris tergolek...Mujurlah Asni gagah perkasa menahan si wanita daripada terjatuh...Asni jugekk...Lepas tue, pasangan nih mulalah berbual-bual...Sibuk bercerita, betul ker laluan mereka nih...Si lelaki tak tahu membaca..Harapkan si wanita memberitahu...Baguslah tue...Kerjasama...Sekali tue, Huda dengar si wanita bertanya kat si lelaki, "Abang, mahu hantar sampai ke kedai ker? ". Si lelaki ketawa malu-malu sambil jawab malu-malu jugak..."Abang mahu hantar sampai langit ke tujuh". Wekk...Lagi kuat perasaan nak termuntah Huda...Dalam hati Huda cuma mampu cakap *&^%$##@#%^! Hahaha..Faham-faham jer lah yer...

Sampai kat TBS, Huda dah cakap kat Asni, memang nak makan dulu...Lapar wei..Perut kosong, nak termuntah menjadi-jadi...Terus gerak ke KFC...Masa tuh dah pukul 10malam...KFC pun dah suram...Order nasi ayam, tapi nasi dah habis...Order snack plate, ayam dah habis..Tapi, cashier kata boleh tunggu 20 minit memandangkan koleksi burger pun dah habis jugak...Apa nak buatkan...Lapar punya pasal, sanggup jer tunggu 20minit...Order jugak cheezy wedges, yelah, sementara tunggu ayam sampaikan...Mula-mula adik tue kata dah habis, tapi lepas tue ada pulak...Tapi, hampa tengok...Cheezy wedges penghujung harilah katakan...Tak menyegarkan..Tapi, syukur boleh isi perut...Order air milo, sebab tak nak minum air gas...Sekali air pun habis...Tinggal orange jer..Sabarlah wahai hati..Bolehlah dik daripada tak ada...Sementara menunggu ayam 20minit tue, ada pulak seorang lelaki nih, mintak makanan sana sini...Lelaki nampak cergas tapi, mungkin kurang sikit mentalnya...Kalau tak, takkanlah sampai seorang lelaki meminta-minta makanan...Tapi, kalau kita ada kelebihan, hulurkan sedikit...Mungkin sedikit yang kita beri, banyak yang dipulangkan kembali kepada kita...

Siap makan, turun bawah kat terminal pelepasan Transnasional...Lagi banyak ragam Huda nampak...Adalah satu lelaki nih, dok tenung seorang perempuan sebelah kami..Tenung maut punya..Macam nak telan jer lagaknya...Seram...Huda dengan Asni pun apalagi, dok gosip sampai herot berot mulut...11.55 macam tue, bas Larkin-Pasir Gudang  sampai...Sekali uncle bas kata, Kota Tinggi-Kulai pun naik sekali..Meang tak menunggu lah...Huda angkat beg terus naik...Seat kami MD dengan MA...Duduk terus...Sekali, ada dua lelaki nih kata, "Eh, nih tempat kami..." Huda pun jawab "Sebab ada dua perjalanan yang sama dalam satu bas, makanya memang ada seat yang sama nombor, awak duduk jer mana-mana ya". Dengan muka tak bersalah...Yelah, siapa suruh uncle bas gabungkan penumpang..Memang akan berlaku kekecohan...2 budak lelaki nih, malas nak bergaduh dnegan perempuan terus duduk belakang...Kih,kih,kih...Tapi mulut mengomel jugak, nada protes, sampai kata nak duduk kat lantai...tapi, tak duduk pun! Tapi, ada satu kes, ada jugak penumpang yang sanggup bertekak tak mahu mengalah...Mujurlah budak lelaki tue bersabar dan beralah...Macam-macam...Then, bas bergerak dengan jayanya...Adalah dalam 1jam perjalanan yang aman, kami dikejutkan dengan bunyi dengkuran yang memang tak boleh diterima langsung telinga! Hampir satu bas terperanjat...Huda pun tak tahu nak bunyikan macam mana...Tapi, Huda rasa, masalah jantung pak cik tue sangat teruklah! Tapi, yang bestnya, pak cik nih berdengkur sepanjang perjalanan, tapi, bila driver on lampu, pak cik nih berhenti berdengkur...Bila off lampu, sambung balik...Memang kena bahan jer lah dengan Huda dan asni..Berdekah-dekah ketawa...Tetiba, nama Dato Sammy Vellu masuk sekali...(okey, tak de kena mengena!) 

Apa-apa pun, Huda selamat sampai ke terminal bas Kota Tinggi dan menunggu ayah pulak selama hampir 20minit...Hurm...Dalam menunggu ayah tue, adalah mak cik ni, sibuk ajak Huda berbual-bual...Last-last baru beritahu maksud tersirat...Nak minta tolong hantarkan dia balik rumah dia...Okeylah...Tak de hal pun...Kalau cakap dari awal kan senang...=) Sampai di sini sahaja ceritanya...Panjangkan...Semput tak semput lah membaca...


Celoteh: Dalam banyak-banyak ragam, takkan boleh lawan ragam Huda yang tengok Running Man kat TBS sambil ketawa kuat-kuat! Biar orang lain pandang semacam, apa den peduli..Hehe...

Terkini : Selepas hampir sebulan setengah menggunakan VCO...Anda cubalah....



4 comments:

AMF said...

alhmdllh....ln kli sblm bgrak ke mne2 tu isi prot dlu...xd la klparan sgt...

hjbell said...

alhmdllh....ln kli sblm bgrak ke mne2 tu isi prot dlu...xd la klparan sgt...

*org nk comment..xprsn mbr org pny account xsign out lg...sori..t xdla mjd tnda tny spe yg comment ats 2...pape pn take care k...
m*** ***

Huda said...

dah makan jugak sikit..tapi sebab letih menguruskan jadual kuliah yang ebrabtakan tiba-tiba, jadinya letih+lapar+kaki melecet...tambah pulak lama tak naik bas, memang meloya

Mata Pena Fadz said...

mmg mcm2...vco bgus tuh.. :)