Thursday 12 July 2012

8 jam bersama Siti Nurhaliza di Pahang

Assalamualaikum wbt...
Salam sejahtera...

Entri lapuk, publish jugaklah. Daripada terperam jadi jeruk....
Alhamdulillah, walaupun dalam keadaan berduka lara, masih sempat lagi berseronok-seronok di malam hari. Suka hatilah kan~ Partner in the crime tak lain tak bukan tentunya Asni Seman. Siapa lagi mau jalan sama saya nie. Izzati jauh di oversea. Kekekeke. Tapi, raya nie, akan beraya bersama. Hihiks, tak gitu Izzati?

Sebenarnya, tak plan pun nak menonton filem 8 jam semalam, sebabnya, Ahad tue ada bengkel Bahasa melayu SPM 2012. Takut mengantuk pulaks. Tapi, disebabkan kami nak tengok SUKMA XV secara live kat Stadium Darul Makmur, makanya, plan lelaju, bersiap lelaju, kita nonton dulu di EC Mall, Kuantan tentunya. Dapat tiket pukul 6 petang. Ngam-ngamlah tue kan, 8.30 malam, SUKMA XV start. So, tak adalah melanguk lama sangat kat bandar tue. Masa nak beli tiket tue, terperanjat eden. Bertembung dengan si Yati dengan si Kili. Nak dijadikan cerita lagi best, dalam wayang tue, boleh pulak tiket kami bersebelahan. Allah dah aturkan, begitulah. Hihihihi. 

Filem 8jam nie, bestlah jugak. Ada motif, ada jalan cerita dan adalah pengajarannya. Cumanya, sebab dia adalah filem aksi Malaysia, makanya, faham-faham sajalah. Tapi, ada juga part yang memang terperanjat den. Masa Shaheizy Sam tetak jari along tue (tak ingat nama pelakon). Kalau adegan bertumbuk tue, biasalah, orang Malaysia bertumbuk, nak macam mana lagikan. SS nie kiranya dia macam ada sakit mental agaknya dalam cerita nie. Sebab, mudah marah, sikit-sikit mengamuk. Sebab tuelah, pengalaman masa kecil dia. Erm, ada dalam cerita tue, dia kata, nak salahkan siapa bila keadaan persekitaran membentuk dia jadi sebegitu. Buat saya terfikir jugak. Tak ramai dalam dunia nie yang lahir dalam persekitaran yang menyelesakan, tapi, biar macam mana pun dugaannya, tabah dan berusahalah ke arah yang lebih baik~ Cerita tamat dengan kematian SS di tali gantung apabila membunuh cinta hatinya, Yana Samsudin yang diketahui telah bertunang dengan lelaki lain. Erm, boleh jadi cinta itu sesuatu yang menggembirakan dan mendamaikan, dan boleh jadi juga cinta itu penyebab kebencian dan kemusnahan. Maka, apabila kamu terasa jatuh cinta, dekatkan diri kami dengan Allah, semoga kamu dikurniakan hati yang berbahagia.


Lepas wayang, terus bergegas cari musollah, solat Maghrib dulu then cepat-cepat pergi stadium. Sebelum masuk stadium tue, memang lincah kaduk beli makanan, perut tak diisi daripada tengahari kot. Mahu tak masuk angin. Masuk stadium sesak yang amat. Nak menangis rasanya. Nie kes Dato Siti datanglah nie. Erm, malas nak review pasal SUKMA XV sebab kat berita semua boleh tengok. Yang penting, saku terpekik-pekik time kontigen Johor lalu. Wahahahaha. Masih dengan semangat Johor lagi tue. Tapi........daku terpikat dengan mascot Pulau Pinang. Alolo, comelnya dia. Siap joget-joget lagi. Cute~ Time paling tak boleh blah adalah bila Dato Siti Nurhaliza muncul, manusia pun dah tak kenal manusia sebelah dah. Sampaikan daku disimbah dengan air pun dieorang tak sedar. Memang hilang mood betullah. Apa daa. Itu pasal malas nak tunggu sampai akhir. Cepat-cepat balik membongkangkan diri. Siapa jugak yang call dan mesej memang tak dilayan, gegara mata dah pejam, roh dah sampai Tanah Jawa. Hahahha.

Dan, hari nie pulak, pagi-pagi bangun pergi bengkel Sejarah. Ajar Asni bawak kereta laluan Kuantan nie. Dan, we all makan kat Kenny Rogers. Hambek ko!!!

Gambar SUKMA tak edit lagi. Sikit nie ler yg wujud~
Sabarkan tahap malas nak edit gambar, main campak-campak saja
Jemput makan grilled Kenny Rogers yang terbaharu. Serius terbaik~ Walaupun daku  masih setia dgn blackpapper. Thanks tukang belanja. Memang daku menadah perut saja.
Mari membengkel. Repair otak memasing~
Suka hatilah haku nak letak berapa banyak muka haku. Ko kutuk, ada aku kesah?


Dan, saya juga sudah mempunyai broadband sendiri. Walaupun menitis air mata nak keluar duit RM 150 tue, namun, ku gagahi jua menghulurkannya kepada taiko tue. Anggaplah aku beramal jariah kepada Malaysia tercinta. Wah, patriotisme tetap diselitkan walaupun bukan dalam P&P. Hahahaha.


Nota : Belum ada mood lagi sebenarnya.......Sesedih, sesedu.



Till then, wassalam. Besok nak mengadap GPK 1.

3 comments:

gadiest ❤ said...

yeahhhhh!!!dah ada broadband :)

Unknown said...

semestinya sayang.
and why awak tukaq blog for just invite reader saja?
erm......

mySara said...

woi, apa ni makanan nk buat gua jeles! T___T