Saturday 14 July 2012

Hari ke-14 & 15 : Macam-macam berlaku sampailah ke PIZZA HUT dengan ARIF WAHID dan SHERIL CANTIK

Assalamualaikum wbt.
Salam sejahtera.


Khamis (12 Julai 2012)
Jumaat (13 Julai 2012)
Iya, semakin culas dalam menaip blog kesayangan ini. Blog ini semacam diari yang sengaja dikongsi bersama kalian yang setiasa membacanya. at least, sesiapa yang ada masa terluang, bolehlah membaca corat-coret kehidupan saya. Walaupun tiada kena mengena dengan kalian, mungkin satu dua hal, kita boleh berkongsi. Tak gitu? Saya sibuk sampai tak ada masa nak berlari menaip, sebab tue gabungkan saja hari Khamis dan Jumaat punya cerita.


Khamis, jadual cukup pack sebab macam biasa kelas, dan ditambah pula dengan kelas ganti (relief). Erm, Alhamdulillah, kelas yang harus diganti tue kelas yang memang saya ajar. So, tak lah malu-malu kucing kan. Erm, even saya dah mengajar 3 minggu, saya masih lagi malu. Sebab, saya belum dapat status guru sebenarkan, perasaan malu+takut+berdebar-debar tue sentiasa ada. Bila berselisih dengan pelajar, mesti saya tunduk or pandang tempat lain. Hihihihi. Tak berani lagilah sebab persekitaran penuh lelaki, beza sangat masa belajar dan dekat U. Yang kita nampak adalah majoriti perempuan. Kikiki. Alhamdulillah, minggu ke-3 masuk kelas 4 JKA, pelajar-pelajar semakin baik. Bukan sebelum nie tak baik, tapi, Allah swt sahaja tau kegembiraan saya setiap kali nak ajar kelas nie. Mereka sangat menenangkan hati. Nie adalah satu-satunya kelas, bila saya mengajar, tak berbual pun. Semua lelaki, tapi, sangat menghormati gurulah, bagi saya. Kemudian, muka masing-masing memang bersungguh-sungguh betul untuk belajar. Tak faham tanya. Seronoknya. =) Kelas lain bukan tak bagus, cuma hyperactive sangat. Dicepuk pun tak insaf. Contoh, kelas 4 ABM. Tapi, kelas 4 ABM tue, budaknya tak jahat pun. Lelaki, nakal tue biasalah. Kalau saya tegur, masih mendengar kata. Cumanya, kena dengan caranyalah. Kelas 4 BB 1, ada pelajar perempuan. Erm, seronok mengajar kelas nie sebab pelajarnya jenis faham ditegur. Cuma, ada seorang dua penjenayah yang tak boleh dikata. Haha. Tapi, nakal-nakal masa cikgu mengajar pun, latihan mesti buat. Bila kena ugut tak siap tak boleh balik, lincah tangan memasing menyelak buku teks.


Tapi, ada cerita tak best semalam. Budak-budak sambut birthday, tapi, saya kena tegur dengan cikgu disiplin sebab melayan kehendak pelajar. Tapi, bila budak-budak nak berceria sikit, macam kesian pulak kita nak halang. Yang penting bagi saya, mereka tak melakukan vandalisme. Ntahlah, mungkin, saya muda lagi, baru lagi kat sini. Jadi saya agak terbuka. Apa pun, teguran dan kemarahan cikgu tue, saya terima sebagai peringatan diri saya. Dalam mentamadunkan pelajar, guru pun kena bertamadun gak kan. 


Dan, seronoknya semalam, kawan sekolah datang ke Kuantan dan dapat berjumpa walaupun sekejap cuma. Thanks Arif Wahid yang gojes. Jugak buat temannya, Sheril cantik. Memang cantik banget. Teehee. Thanks kat Arif untuk pizza pepparoni dan chicken supreme tue. Sampai terbeliak biji mata nak menelan. Hehehehe. Next time datang lagi tau tau tau. Syok sangat gelak-gelak dgn student UNITEN yang memang happening gila bila keluar dari Muadzam. Kikikiki.





Nota: Semalam pergi timbang berat badan, ada ker bagusnya penimbang tue tulis berat badan Huda cuma 13.5 kg. Hapa??? Ingat Huda ni baby apa berat segitu. Erm, kalau cuma 13.5, hai, senangnya dalam hati. Memang hari-hari aku masuk Secret Receipi~


Till then, I miss mama, ayah dan anak-anak bulus. Cepatlah masa balik tiba...........

1 comment:

zatie said...

Jealousnye sy, awk mkn pizza ngan org lain