Friday 23 November 2012

Akhirnya.......Selamat Menempuh Alam Rumahtangga....

Assalamualaikum wbt.
Salam sejahtera.


SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT ALONG (ABANG IZZATI) DAN KAK HALIMAH 

Izzati dah macam adik dan kakak saya. So, family Zatie memang family saya jugak. Yeay!! So, saya ada abang, ada adik lelaki. Yeay lagi! Seluruh family adalah orang yang baik. Sangat baik. Masa mak ayah saya mengerjakan umrah lepas, ibu (mak Zati) bekalkan makanan untuk saya. Abah (ayah Zati) tolong tengok-tengokkan rumah saya. Mereka sangat baik, cool dan comel. Semua sekali. Alangkah bagusnya kalau semua orang macam tuh kan.


So, bila Zatie dengan Ibu mintak tolong bantu-bantu, saya tak kisah pun. Even penat drive daripada Kuantan, langsung tak terasa penat bila jer jumpa Zati. Teman Zatie pergi bandar shopping last minute dan   gossip-gossip sesikit. Yeay! Malam tuh balik daripada bandar, walaupun tengah sedih sebab ada cerita tak enak didengar mengenai Onew, semangat melambung-lambung sediakan puding untuk makan beradab pengantin hari esoknya. 


Pagi Ahad tuh, terlewat bangun. 7.30 baru tersedar. Gila. Janji dengan Ibu pukul 6.59. Camne tuh? Mandi ayam sikit, basuh muka, gosok gigi terus pecut pergi rumah Zati untuk bantu-bantu dia sediakan apa-apa yang patut. Tukang masak utama adalah Ekin. So, Iolls cuma bantu-bantu mana-mana yang patut. Sediakan bilik pengantin. Suka. Macam nak kahwin lah rasanya. Hahahhaha. Walaupun badan letih sangat, terasa seronok sebab macam family sedarah yang kahwin. Kenalah semangat lebih!


Part paling best bila kena served untuk pengantin and family kak Limah. Eh, sebenarnya kak Limah nih, muda lagi daripada saya. Tapi, dia kahwin dengan Along, Zati panggil dia kak long, I used to called her, Kak Limah and cium tangan dia ah. Hahhaaha. Walaupun dia terkejut beruk. Yer ah, ada orang perasan muda nih. Hahahha. Cerita pasal served, saya kan budak mentah. Motif sangat ler. Mana tau menda-menda pasal orang kahwin nih. Bila jer saya kena senduk nasi untuk meja makan beradab, berterabur nasi sana sini. Mula-mula sendukkan untuk pinggan last, lepas tuh pergi kat pengantin lelaki, pastu pergi pinggan sebelah dia, eh, sekali tengok pengantin perempuan tak letak lagi. Sangatlah bengongnya saya. Kenapakah saya insan terpilih untuk senduk nasi itu? Kesian pengantin punya majlis. Apa pun semuanya berakhir dengan jayanya. Yeay!!


Petang sikit, orang rancak berkaraoke. Nih memang kelakar tak ingat. Biasa lah bila ada majlis kahwin, abang-abang aiskrim pun datang. Menyibuk. Pastuh, bolehlah pulak abang India kot, penjual aiskrim tuh, dia pun nak karaoke jugak! Sanggup tinggal tong aiskrim dia. Masa dia rancak karaoke tuh, Abang Ngah Zati yang handsome giler tuh pakai helmet dia, start enjin motor dia dan lalu depan dia. Pura-pura jual aiskrim. Memang gamat giler masa tuh. Happy sangat-sangat majlis that day. And, seronoknya berada dalam family tuh. Syukur.

Pengantin perempuan muda belia lagi youuu~

Inilah kerja-kerja tak berapa nak kerja sangat masa kat rumah pengantin. Pembantu tukang masak. Tak membantulah sangat!!! Apesal I lupa nak snap gambar puding buatan sendiri tuh? Hahahaha

Gambar nih memang nak menunjuk-nunjuk pun. Apesal, tak puas hati? Tak pe, you all dah tengok pun. Hahaha. *Kenapa saya tak bersifat keibuan macam Zati???*

Wassalam

No comments: