Monday 18 June 2012

Cerita kita

Assalamualaikum wbt.
Salam sejahtera.

Entri nie dah berminggu tapi baru disiar rayakan. Sebab, ikut turn lah. Eh, tapi, ada jer cerita yang kita keluarkan panas-panas. Saja. Ikut mood. Yang nie memang saja bagi basi dulu. Hihihihi. Ceritanya, kami, ahli rumah B-1-8, Kolej Ungku Omar buat jamuan kecil besar kami. Sempena kami berpisah sementara. Tapi, for surelah, semester 8 nanti datang balik dah terpisah terus semuanya. Actually, rumah B-1-8 nie rumah ex-JMK dgn Rexco KUO. So, memang ngam-ngam soi lah. Hihihi.

Mulanya atas sebab-sebab peribadi malas nak buat jugak jamuan nie. Tapi sebab mengenangkan ini mungkin terakhir kalinya buat kami, saya turutkan jua. Plan laju-laju. Makanan atas request adik-adik rumah yang teringin nak makan tom yam, ayam goreng, sedikit sayuran dan telur dadar. Maka, saya turutkan juga dengan hati riang gembira. Sudah alang kepalang mengadakan jamuan, mesti saya buat bersungguh. Well, saya kan suka benda-benda macam nie walaupun nanti saya penat tergolek-golek. Tapi, keadaan masa tue memang macam parah sikitlah. Maklum, baru balik dari Sg.Klah, badan seriau jer rasanya. Tapi demi keseronokan adik-adik dan teman, saya gagahi jugak. Membeli barangan dapur dan ehem-ehem selama lebih 2jam di pekan Tanjong Malim. Kutipan duit RM10 seorang digunakan sebaik mungkin untuk membeli makanan yang secukupnya. Hihihi. Bukan apa sangat makanan hari tue, hanya tomyam, ayam goreng, telur dadar, sayur kangkung goreng ikan masin, buah-buahan, nugget, dan fries. Saya memang dilahirkan suka menghidangkan sesuatu untuk orang lain. Rasa berpuas hati sangat bila tengok orang makan sampai tak toleh kiri kanan. Seronok bukan kepalang walaupun sebenarnya dada hampir pecah sebab letih.

Bagi saya persahabatan itu sesuatu yang tulus. Kita berkenalan dan menjadi rapat. Kita rasa sayang pada kawan kita. Bila dia sedih, emsti kita susah hati. Bila dia gembira mesti kita nak jadi orang pertama yang ucapkan tahniah. Dalam berkawan, sudah tentu ada rasa tergores. Apakah manusia itu tidak tahu sedih dan terluka??? Hebat jika ada manusia begitu. Kita bukan malaikat. Sudah tentu rasa marah, kadang-kadang terbit rasa benci pasti ada. Tapi, itulah pentingnya kita mengawal diri kita supaya kita tidak menyakitkan hati teman. Tapi, itulah, bercakap lebih mudah daripada melakukan. Betul, kerana saya juga begitu. Semakin dewasa ini, semakin saya rasa perubahan itu perlu dilakukan. Maka, kuranglah rasa marah, walaupun dikenakan saman 2hari berturut-turut. 

Sesungguhnya, saya memohon kemaafan daripada seluruh ahli rumah, kalau ada rasa kurang senang yang terbit daripada perlakuan saya, kata-kata saya mahupun apa sahaja yang melibatkan diri saya. Kebaikan itu datangnya dari Allah swt dan kelemahan-kelemahan itu, saya jua yang menerbitkannya. Semoga, segala rasa itu berlalu pergi dengan kenangan manis yang kita cambahkan bersama. Jadikan perpisahan ini sebuah kerinduan yang utuh dalam jiwa kita. Buat Nelly, dua semester bersama, banyak mengajar saya erti kesabaran, erti tanggungjawab, erti perhubungan. Terima kasih. Buat adik-adik, kalau akak marah tue, sebab akak anggap kalian sama macam adik akak. Kalau akak suruh berkemas rumah, maknanya akak memang anggap kalian ahli keluarga akak. Jangan simpan dalam hati ya. Buat Ieda, jangan sedih-sedih. Walaupun akak jauh, akak tetap ingat Ieda. Belajar rajin-rajin, fahamkan betul-betul apa itu sejarah ok. Jangan cepat nak menghafal, kena faham dulu. Saya sayang kalian kerana Allah.


Makanan pada hari itu. Tomyam served dalam periuk jer senang. Hahaha. 
Tue dia. Bila dah menyantap.
Masa yang dinanti-nanti. Sesi camwhore dan photoshoot studio's style. Walaupun sebenarnya hanya menggunakan paparan dinding rumah KUO sahaja. Apa kesah??
Amacam? Maaf, belum pandai edit gambar.


Atas: Gambar serumah
Bawah: Gambar sebilik
Ce tengok mulut siapa paling besar tersenyum? hihi
Kami sahabat!





Till then, IMY & ILY.

No comments: