Saturday 16 June 2012

Bertemu blogger kecintaan. Haruslah SUKA!!!!

Assalamualaikum wbt.
Salam sejahtera.


14 Jun 2012.
Balik ke Johor setelah tamatnya peperiksaan akhir Semester 6. Allah swt sahaja yang tahu betapa risaunya hati dengan paper tersebut. Erm. Putus harapan. =(
Sampai kolej, mama ayah dah menunggu. Nak cepat ke USIM untuk hal yang harus diselesaikan di sana. Ehem, mohon doanya agar urusan tersebut berhasil sebaik-baiknya. Allah swt menetapkan sesuatu dengan perancangan rapi. Bukankah begitu? Andainya doa tidak dimakbulkan, maknanya Allah swt ada perancangan yang lebih baik. Husnuszhon sahajalah.


USIM terletak di kawasan Nilai. Which is di mana AYUNAR terletak. I'm sure most of girls emsti tahu AYUNAR tue apa. Saya pun dah pernah review tentang AYUNAR. Ehem, saya takkan riview baik-baik kalau service orang tue tak baik. Tapi, setakat saya berurusan dengan pihak AYUNAR, mereka memang dalam kategori tip top. Saya malas nak cakap pasal kualiti sebab itu memang syarat utama dalam berniaga. Tapi, saya paling pentingkan keselesaan dan sikap peniaga pada saya. Walaupun kita beli secara online, tidak bertentang mata, kita boleh rasa apa itu selesa, dan apa itu rasa hormat orang terhadap kita. Saya memang peminat setia AYUNAR. Saya bukan sahaja membeli untuk diri saya sendiri, malahan menjadi personal shopper buat rakan-rakan yang ingin membeli barangan AYUNAR. AYUNAR menjual, shawl, pashmina yang memang cantik, syria labuh, bawal dan yang bestnya, baju-baju terkini yang ya Allah, cantiknya! Kalau berurusan dengan AYUNAR, mesti anda akan selesa. Yang penting, buat ikut arahan. Yang selalu jadi masalah tue bila pembeli tak nak, malas baca arahan. tengok cantik, terus terpekik-pekik depan laptop, nak nak nak. Hantar komen kat Facebook orang tue, how to buy, how much it is, I want it. Betul tak, betul tak? Better, tengok dulu, keseluruhan page peniaga. Fikirkan, ada jutaan manusia yang melayari online shop tue, mana ada masa nak jawab satu persatu komen. Lepas tue cakap peniaga tue tak layan dan tak profesional. Ynag sebenarnya awak tue yang rakus tak hingat dunia. Walah.


Pengalaman berurusan dengan AYUNAR memang serius 100% terbaik. Setakat ini. Alhamdulillah. Saya hantar order form hari nie, hari nie saya dapat jawapan. Saya buat pembayaran, attach bukti pembayaran(resit deposit) dan mereka bagi saya feedbacklah mengatakan order diproses. Biasanya urusan membeli saya diselesaikan dalam masa 3-5hari dan kurang. Setakat nie belum lebih tiga hari lagi. Saya rasa kagum, cepatnya mereka buat kerja. Kelewatan mungkin sebab pengurusan di pejabat pos. Yelah, bukan barang kita sahaja yang harus dihantar. Beribu yang lain kot. Kenalah tunggu turn. Jadinya, masa pergi Nilai hari tue, puaslah saya memujuk Mama untuk pergi terus ke kedai AYUNAR. Saya bukan sahaja nak membeli sesuatu, tapi saya mahu bertemu dengan kakak cantik, Ayunisa Abd Rahman atau Ayun Ayunar (Fb). Saya sangat teruja. Bukan kerana kakak itu seorang yang cantik tetapi kerana dia seorang yang rajin bekerja walaupun pada usia yang muda. Muda macam kita. Kita sibuk berhoye-hoye tapi beliau dah berada pada level tersendiri. Kagum tak? Lebih kagum sebab dia adalah Islam yang berniaga untuk kemajuan diri. Entri ini bukan bersifat keagamaan atau kekauman. Hanya luahan kekaguman diri mengenai ruang lingkup peribadi saya.


Mulanya, macam tak dapat nak pergi sebab urusan di USIM lambat siap. Tapi, Allah swt dah tetapkan saya akan jumpa kakak tue. Akhirnya pergi juga. Sampai kat sana saya tak tengok barang dulu, tapi sibuk melilau nak tengok kakak tue. Tapi tangan sibuk menggapai-gapai items AYUNAR yang meriah you alls. Gerenti masuk jer kedai tue, mata korang bling bling. Hihi. Just like me. Akhirnya, nampaklah kak Ayun yang cantik tapi simple. Tapi dia memang cantik sangat. Masa saya datang tue, saya rasa dia langsung tak mengenakan mekap sebab muka dia nampak tak bermekap lah. Haiyak. Yang penting, kak Ayun tue, sangat cantik, bersih jer muka dia. Ah, terasa malu. Tapi, alang-alang dah jumpa depan mata, buatlah tak malu. Tegur kak Ayun. Slow jer. 'kak Ayun'. Hihi, I know, gedik. Hihihi. Dia jawab mesra, 'pilih-pilih dulu eh'. Masa tue kak Ayun tengah sibuk. Pastu ada sesi mengambil gambar items AYUNAR untuk jualan online. Jadi, nantikan. Salah satunya sudah berada dalam almari saya. Jangan cemburu bhai. Siap memilih, saya cakap kat kak Ayun, nak ambil gambar bersama boleh. Kak Ayun nie, cakap dia sopan aje tau. Sopan sebab memang personaliti dia personaliti profesional kot. Yang penting, kita macam rasa malu bila dengan dia sebab dia pakej lengkap sedangkan kita secomot-momot person dibandingkan dengan dia. Uwaa. Tapi, peduli hapa. Saya mahu gambar dia ada dalam laptop saya!


Saya berjaya ambil gambar. Kak Ayun adalah berusia lebih tua daripada saya tetapi malangnya, bila bersebelahan dengan beliau, saya nampak lebih keemak-emakkan berbanding beliau. Mengapakah? Saya perlu bersenam nie. #dah 6 semester ulang benda yang sama!# Kak Ayun jugak bagi special harga bagi siapa yang datang membeli di kedai. Mama cakap, harga AYUNAR boleh tahan sebab beli banyak tapi harga murahlah. Tapi, kena datang kedailah. Kat AYUNAR jugak, korang boleh pilih nak warna inner apa, then dia akan buatkan terus kat situ. Tak payah susah-susah. Kedai AYUNAR tue, selesa. Nak berlari, duduk-duduk, nak camwhore pun boleh. Macam Huda. Sebab ada cermin besar yang kita memang rasa oh, mantap betul nak tengok diri sendiri. Pihak AYUNAR juga tak sibuk mengacau atau mengekor kita masa kita memilih. Yelahkan, pembeli mesti nak privacy memilih. Tak macam sesetengah kedai. CCTV berlambak pun, masih 24jam mengekor. Rimas woo. Oh, baru perasan, panjangnya cerita. Ok,ok, tamat sini eh. Silalah melayani gambar!

Mari berambang mata. Eh, ayat apakah? Ini kedai AYUNAR. Dipilih-pilih!

Kualiti gambar adalah kurang kerana hanya berbekalkan hp sahaja. Tapi, in person, kakak nie memang sweet okey. Thanks kak.



Till then, selamat bershopping.

1 comment:

Mata Pena Fadz said...

wah..beshnye dpt jumpe ayunar~ :)